Seriál: Jak jsem vybudoval web s hodnotou 1,5 milionu Kč pomocí SEO

Říká se, že cílem cesty není dorazit do cíle.

Naprosto souhlasím.

Někdy se musíte ohlédnout, abyste skutečně ocenili, jak daleko jste se dostali.

Ve světě online marketingu se tato myšlenka zdvojnásobuje.

Dnes se s vámi podělím o část cesty mého nejnovějšího affiliate projektu v USA a představím vám, jak jsem vybudoval autoritativní web s hodnotou 1,5 milionu Kč za 8 měsíců díky SEO.

Vývoj projektu v roce
Vývoj projektu v průběhu roku 2020
Návštěvnost webu
Měsíční návštěvnost v době lockdownu

Pro ty z vás, kteří mě ještě neznáte – jmenuji se Viktor Holas a již několik let buduji affiliate projekty v USA pomocí SEO.

Perex článek

Své zkušenosti tedy získávám z vlastních reálných projektů, do kterých jsem investoval desetitisíce dolarů. Což mě odlišuje od klasických SEO konzultantů protože nečerpám vědomosti jen z klientské práce.

Tento seriál je věnovaný jak začátečníkům, tak i ostřílenějším harcovníkům v SEO/affiliate, kteří z tohoto seriálu mohou pochytat zajímavé triky a tipy pro své projekty.

Co se v tomto seriálu dozvíte?

Nebudu řešit konkrétní postupy, na to by 9 článků seriálu rozhodně nestačilo.

Dozvíte se ale například:

  • Cíle a rozpočty
  • Vývoj jednotlivých měsíců (návštěvnost/příjmy)
  • Tipy a triky (z oblasti tvorby obsahu, link buildingu, team managementu, pracovního workflow)

Pojďme ale pěkně popořádku…

Úvodní brief

V době, kdy s tímto seriálem začínám má web za sebou 8 měsíců aktivní práce. Aktuální měsíční příjmy jsou 2 411 USD.

Amazon revenue
Aktuální měsíční příjmy

Na americkém trhu se affiliate projekty obvykle prodávají za 30 násobek průměrných měsíčních příjmů.

Vliv na hodnotu projektu má samozřejmě i mnoho dalších faktorů, jako je například potenciál dalšího růstu, diverzifikace monetizačních prvků, brandovost projektu a mnoho dalších.

Tento projekt tyto parametry splňuje, proto jeho budoucí prodej bude podstatně jednodušší.

Pokud to tedy přepočítáme, tak hodnota projektu přesahuje 70 000 USD (30 × 2 411 USD).

O projektu

Jedná se o obsahový web z odvětví krása a péče, konkrétně web zaměřený na barbery a vlasové stylisty. Monetizovaný primárně přes affiliate (Amazon).

WiseBarber.com

TIP: Pokud s projekty začínáte, doporučuji se zaměřit na jiné partnery, Amazon berte spíš jako doplněk. Výška provize je to, co vám bude vydělávat peníze pro další růst projektu a Amazon seká provize skoro každý rok.

Amazon snížení provizí
Nové sazby provizí affiliate partnerů jsou černé. Stará výška provize je červená. Změna je z konce dubna 2020.

Po 8 měsících práce mám monetizačně pokryté jen jedno téma (produkt) z X dalších, které mohu na webu řešit – což mi indikuje, jak moc velký potenciál v projektu stále ještě je.

Pozadí projektu

Doménu jsem registroval v lednu 2018. Nahodil jsem na web 6 článků, nechal udělat asi 10 komentářových odkazů abych zrychlil indexaci a web nechal běžet vlastním životem až do února 2020.

WiseBarber historie
Původní design webu v roce 2018

Neměl jsem na to prostor, řešil jsem spoustu jiných projektů a nerad startuji projekty na doméně bez historie. 

Od února tedy začala tvrdá práce na obsahu a začátkem dubna jsem začal pracovat na link buildingu.

Cíle a rozpočty

Za dobu, co v USA řeším projekty už mám nějaký přehled a vím zhruba, co je reálné a co není. 

Ve většině případů to ale stejně skončí jen věštěním z křišťálové koule.

Každý projekt se chová úplně jinak a na změny reagujete v průběhu času. Proto se zkrátka nedá nic zkopírovat.

Hlavní cíl

Mým prvním cílem bylo se do 6 měsíců od počátku aktivní práce na projektu dostat na měsíční příjmy 1 000 USD. 

Červenec provize Amazon
Cíl splněn – příjmy 1 244 USD za červenec 2020

Nechtěl jsem do projektu moc investovat, spíše ukázat, jak se dá začít s minimem a postupně reinvestovat peníze zpět a pomalými krůčky růst. Což je vlastně cílem tohoto seriálu. 

V byznysu prostě platí jednoduché pravidlo – kolik do projektu vložíš, o tolik budeš růst. A platí to jak z pohledu času, tak i peněz.

Rozpočet

V prvních měsících se investovalo v průměru 340 USD (7 426 Kč) měsíčně, tato částka se pak s počátkem link buildingu navyšovala.

Náklady projektu úvodní fáze
Úvodní fáze projektu – náklady na měsíc

Cílem webu bylo co nejdříve získat první konverze a reinvestovat peníze zpět do projektu.

Únor provize Amazon
Již na samotném počátku projektu (únor) se začaly objevovat první konverze.

U Amazonu je nicméně nutné počítat s tím, že platí tři měsíce pozpátku. Takže minimálně první tři měsíce se musíte spolehnout na své vlastní finanční prostředky.

Tímto dílem příběh nekončí…

Chtěli byste dostávat upozornění jakmile vydám další díl?

Připojte se k 1 824 marketérům, kteří dostávají každý měsíc zajímavé tipy a triky v rámci SEO a affiliate

Průběžná aktualizace:

Připojte se k 1 824 marketérům, kteří dostávají každý měsíc zajímavé tipy a triky v rámci SEO a affiliate