Struktura obsahu
Říká se, že cílem cesty není dorazit do cíle.
Naprosto souhlasím.
Někdy se musíte ohlédnout, abyste skutečně ocenili, jak daleko jste se dostali.
Ve světě online marketingu se tato myšlenka zdvojnásobuje.
Dnes se s vámi podělím o část cesty mého nejnovějšího affiliate projektu v USA a představím vám, jak jsem vybudoval autoritativní web s hodnotou 1,5 milionu Kč za 8 měsíců díky SEO.
Pro ty z vás, kteří mě ještě neznáte – jmenuji se Viktor Holas a již několik let buduji affiliate projekty v USA pomocí SEO.
Své zkušenosti tedy získávám z vlastních reálných projektů, do kterých jsem investoval desetitisíce dolarů. Což mě odlišuje od klasických SEO konzultantů protože nečerpám vědomosti jen z klientské práce.
Tento seriál je věnovaný jak začátečníkům, tak i ostřílenějším harcovníkům v SEO/affiliate, kteří z tohoto seriálu mohou pochytat zajímavé triky a tipy pro své projekty.
Co se v tomto seriálu dozvíte?
Nebudu řešit konkrétní postupy, na to by 9 článků seriálu rozhodně nestačilo.
Dozvíte se ale například:
- Cíle a rozpočty
- Vývoj jednotlivých měsíců (návštěvnost/příjmy)
- Tipy a triky (z oblasti tvorby obsahu, link buildingu, team managementu, pracovního workflow)
Pojďme ale pěkně popořádku…
Úvodní brief
V době, kdy s tímto seriálem začínám má web za sebou 8 měsíců aktivní práce. Aktuální měsíční příjmy jsou 2 411 USD.
Na americkém trhu se affiliate projekty obvykle prodávají za 30 násobek průměrných měsíčních příjmů.
Vliv na hodnotu projektu má samozřejmě i mnoho dalších faktorů, jako je například potenciál dalšího růstu, diverzifikace monetizačních prvků, brandovost projektu a mnoho dalších.
Tento projekt tyto parametry splňuje, proto jeho budoucí prodej bude podstatně jednodušší.
Pokud to tedy přepočítáme, tak hodnota projektu přesahuje 70 000 USD (30 × 2 411 USD).
O projektu
Jedná se o obsahový web z odvětví krása a péče, konkrétně web zaměřený na barbery a vlasové stylisty. Monetizovaný primárně přes affiliate (Amazon).
TIP: Pokud s projekty začínáte, doporučuji se zaměřit na jiné partnery, Amazon berte spíš jako doplněk. Výška provize je to, co vám bude vydělávat peníze pro další růst projektu a Amazon seká provize skoro každý rok.
Po 8 měsících práce mám monetizačně pokryté jen jedno téma (produkt) z X dalších, které mohu na webu řešit – což mi indikuje, jak moc velký potenciál v projektu stále ještě je.
Pozadí projektu
Doménu jsem registroval v lednu 2018. Nahodil jsem na web 6 článků, nechal udělat asi 10 komentářových odkazů abych zrychlil indexaci a web nechal běžet vlastním životem až do února 2020.
Neměl jsem na to prostor, řešil jsem spoustu jiných projektů a nerad startuji projekty na doméně bez historie.
Od února tedy začala tvrdá práce na obsahu a začátkem dubna jsem začal pracovat na link buildingu.
Cíle a rozpočty
Za dobu, co v USA řeším projekty už mám nějaký přehled a vím zhruba, co je reálné a co není.
Ve většině případů to ale stejně skončí jen věštěním z křišťálové koule.
Každý projekt se chová úplně jinak a na změny reagujete v průběhu času. Proto se zkrátka nedá nic zkopírovat.
Hlavní cíl
Mým prvním cílem bylo se do 6 měsíců od počátku aktivní práce na projektu dostat na měsíční příjmy 1 000 USD.
Nechtěl jsem do projektu moc investovat, spíše ukázat, jak se dá začít s minimem a postupně reinvestovat peníze zpět a pomalými krůčky růst. Což je vlastně cílem tohoto seriálu.
V byznysu prostě platí jednoduché pravidlo – kolik do projektu vložíš, o tolik budeš růst. A platí to jak z pohledu času, tak i peněz.
Rozpočet
V prvních měsících se investovalo v průměru 340 USD (7 426 Kč) měsíčně, tato částka se pak s počátkem link buildingu navyšovala.
Cílem webu bylo co nejdříve získat první konverze a reinvestovat peníze zpět do projektu.
U Amazonu je nicméně nutné počítat s tím, že platí tři měsíce pozpátku. Takže minimálně první tři měsíce se musíte spolehnout na své vlastní finanční prostředky.
Tímto dílem příběh nekončí…
Chtěli byste dostávat upozornění jakmile vydám další díl?