Seriál: Únor 2020 – Úvodní práce a content management

Rozjezd nového projektu je vždy časově náročný proces, obzvlášť pokud řešíte nový obor. 

  • Úvodní brainstorming,
  • průzkum trhu,
  • finální výběr funkčního a profitujícího oboru

je mnohdy průběh, který zabere týdny. Nepodceňujte to. 

V angličtině to vystihuje věta: “Take your time. You’ll regret it!”, tedy „Dejte si načas. Jinak toho budete litovat“.

Jak jsem zmínil v úvodním díle seriálu – tento projekt byl založen již v roce 2018, takže odpadlo podstatně dost úvodních prací.

V únoru 2020 jsem si jen ověřil potenciál trhu na základě konkurence v SERPu (výsledcích vyhledávání).

Za dva roky vznikly dva konkurenti, což se dalo ve výsledku akceptovat.

Struktura webu

Tím, že jsem podstatnou část úvodních prací stihl v roce 2018, tak v únoru mě čekalo jen dotažení struktury webu a zautomatizování procesů v rámci content managementu.

Jestliže byste úvodní fázi neměli podceňovat – u struktury webu platí naprosto totéž.

Soft Silos vs. Hard Silos

U většiny svých projektů řeším strukturu formou “Soft Silos“. 

Např. nazevdomeny.com/best-wahl-trimmers/

Což je v podstatě jednoúrovňová struktura URL, která je logicky uspořádána a hiearchicky seskupena tématy a podtématy s relevantním obsahem, viz. screen níže.

SILOS struktura
SILO struktura

Toto řešení mám rád, protože mohu své URL v budoucnosti libovolně přesouvat mezi kategoriemi aniž bych musel řešit přesměrování a tím potenciální ztrátu pozic v SERPu (výsledcích vyhledávání). 

Oproti tomu “Hard Silos” je víceúrovňová struktura URL. Znám spoustu velkých affiláků, kteří kombinují obě metody v rámci jednoho projektu. Já osobně u svých dalších projektů toto řešení používám taky. 

Např. nazevdomeny.com/trimmers/wahl/

Ten hlavní benefit spatřují v tom, že u „Hard Silos“ je crawling pro robota podstatně jednodušší a na první pohled vidí vazbu mezi jednotlivými stránkami.

O hlavní výhodě by se nicméně dalo zdlouhavě diskutovat. Pokud máte dobře zvládnuté interní prolinkování, je dle mého názoru jedno, kterou variantu zvolíte. 

U “Hard Silos” je každopádně nutné již na počátku projektu strukturu důkladně promyslet, abyste v budoucnu neřešili přesměrování, které by vás mohlo stát dost peněz (při ztrátě pozic).

Pokud by vás k tématu zajímalo více, tak kluci z AuthorityHacker.com mají podrobný článek na téma struktura webu a SILO.

Content management

Po dotažení struktury webu došlo na plánování obsahu.

Nikdy neplánuji na X měsíců dopředu, ale vždy chystám práci na jeden měsíc. Vyhovuje mi to a zlepšuje workflow.

Jak při plánování postupuji:

  1. Připravím writing guidelines
  2. Připravím šablony pro strukturu obsahu (info content/money content)
  3. Připravím workflow v Trellu
  4. Zadávám obsah copywriterovi
  5. Probíhá revize obsahu a publikace

Díky šablonám ušetřím spoustu času při nabírání nových členů do týmu.

Za dobu co tvořím své projekty se mi nikdy nepodařilo najít copywritera, který by splnil požadavky kvalitního obsahu. Po tom, co část zájemců profiltrujete od pléna a zbyde vám hrstka „talentovaných“ doporučuji se na ně zaměřit a věnovat jim svůj čas.

Postupně si je naučíte na to, co potřebujete. Takových lidí je potřeba si vážit a adekvátně je zaplatit. V systému odměňování mám spoustu bonusů, které motivují jedince k lepším výkonům.

To se mi za roky práce osvědčilo a odměnou mi je kvalitně odvedená práce a hlavně dlouhodobá spolupráce. Více jak 80 % lidí pro mě pracuje od počátku, co se na trh v USA zaměřuji.

Pracovní workflow - Trello
Pracovní workflow v Trellu

Únor 2020 v číslech

WiseBarber návštěvnost únor

Náklady a výnosy

PoložkaČástka
Obsah-11 417 Kč
Link Building0 Kč
Amazon provize788 Kč
Celkem-10 629 Kč

Nenechte si ujít další díl…

Připojte se k 1 824 marketérům, kteří dostávají každý měsíc zajímavé tipy a triky v rámci SEO a affiliate

Připojte se k 1 824 marketérům, kteří dostávají každý měsíc zajímavé tipy a triky v rámci SEO a affiliate